Switch - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu Switch - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu

Switch

Blijf op de hoogte en volg Miranda

12 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Dinsdag zijn we weer begonnen met stage. Eindelijk een week waarbij ik kan werken aan interieur dingen. Ben dan dus ook begonnen met mijn meesterproef. Woensdag kreeg ik van een collega een opdracht erbij. Ik moet voor de British Airways een kantoor inrichten. Donderdag kwam ze al meteen kijken en gaf feedback. Daarbij zei ze dat ze vrijdag nogmaals zou kijken en zo nodig weer feedback zou geven. Die heb ik vervolgens niet gehad, omdat ze niet meer op kantoor was. Tussendoor heb ik nog aan men meesterproef gewerkt en meteen ook even feedback gevraagd aan een collega. Ze vond dat ik goed bezig was. Hun doen nooit vlekkenplannen maken dus heb echt goed uit moeten leggen wat ik precies gedaan had. Verder heb ik tijdens mijn pauze even wat souvenirtjes gekocht. En heb een uurtje overgewerkt en na stage ook nog even geshopt. We hadden namelijk in Sala Daeng afgesproken om samen te gaan eten. Dus het had geen zin om voor mij naar huis te gaan. Want dan moet ik het hele eind weer terug, terwijl ik er een uur geleden of nog niet eens langs ben gekomen. Natuurlijke was ik veel te vroeg dus ook nog even in Sala Daeng geshopt. Super leuke dingen gezien alleen niet genoeg geld bij. Dus moet echt nog een keer terug en hopen dat ze het nog hebben.

Half 9, waren we allemaal bij de Starbucks, vanaf daar moesten we richting ons hotel lopen (waar we de eerste paar dagen hebben doorgebracht). En er nu pas achter komen dat er een super leuk en lekker restaurantje zit. Allemaal verschillende gerechtjes gepakt en gedeeld. Super lekker. Daarna nog even naar Nana om daar een cocktail te pakken. Ook nog even gekletst met een man. Hij dacht dat we uit Duitsland kwamen, want hij had familie in Duitsland. Maar ook in Nederland dus ging hij ons vertellen wat hij als eerste en als enigste in het Nederlands geleerd had. Het was een soort van rijmpje. Sloeg nergens op, maar was wel grappig.

Zaterdag hebben we vrij weinig gedaan. Beetje in de zon gelegen aan het zwembad. Meer hadden we ook niet kunnen doen want al lag je alleen maar een puzzel te maken in de zon je zweette je echt al helemaal dood. Dit was ook de eerste keer dat ik me had ingesmeerd en ben super blij dat ik dat gedaan had anders was ik echt vuurrood geworden. ’s Avonds zijn we naar Khao San Road gegaan. Daar hebben we wat gegeten en daarna zijn we gaan shoppen. Van het shoppen krijg je natuurlijk dorst, dus ook maar gelijk ene drankje gedaan op het terras. Daarna naar huis en daar hebben we een film gekeken en heb ik nog even geskypt met de familie van Rossum. Opa was jarig. Was heel gezellig, alleen wel een beetje kort.

Zondag zijn we vroeg opgestaan, want we wilde naar de dierentuin. Helaas begon het knetter hard te regenen. Na een halfuurtje klaarde het weer op en ging zelfs de zon weer schijnen. In de dierentuin aangekomen, stonden al meteen 2 olifanten. Verder gelopen hebben we nog een aantal dieren gezien en we hebben naar de zeehonden show gekeken. Onder de show begon het weer super hard te regenen. De dierentuin was niet echt heel erg mooi aangelegd en overal waren ze nog aan het bouwen. Dus we hadden zoiets van zullen we naar huis gaan..? We hebben nog even een hapje gegeten. Naar de nijlpaarden geweest en een beer gezien en toen hebben we na 2 uur dierentuinen besloten om naar het appartement terug te gaan. ’s Avonds zijn we in een Frans restaurant gaan eten. Super lekker gegeten, echt niet normaal (mag ook wel voor een restaurant die als beste van Bangkok wordt beschouwd/beoordeeld). Voorgerecht was uien soep. Hoofdgerecht was biefstuk, met wat salade en Franse frietjes en het nagerecht was een lava cakeje met daarbij vanille ijs en iets van honing. Ook hadden we natuurlijk een echt Chardonnay erbij besteld. Hoort erbij he als je in een Frans restaurant gaat eten. Terug naar het appartement en klaar gemaakt voor een nieuwe week stage.

Owhja, ik wordt nog een wereld eter.
We hebben namelijk al verschillende landen gehad qua eten, zoals:
• Thais (ja, serieus had je niet gedacht he?)
• Amerikaans
• Mexicaans
• Frans
• Chinees
• Italiaans
• Maleisiës
• Indiaas
• Nederlands (niet te vergeten)
• En nog een aantal (kan er nu even niet opkomen)

Nieuwe week is ook weer aangebroken en die begint lekker, ahumm.
• Kwart voor 7 gaat de wekker, weer slecht geslapen dus geen zin om eruit te gaan.
• 10 voor 8, zo druk bij de BTS dat ik gewoon een skytrain moet wachten.
• Overstappen in Siam, 2 skytrainen wachten (nog nooit zoiets meegemaakt bij de BTS).
• 5 over half 9 eindelijk bij de BRT aangekomen, bus gehaald denk je dan, rijd hij gewoon leeg aan (terwijl super veel mensen staan te wachten).
• 10 over 9 eindelijk aangekomen op stage, pffff..!
• Denk je lekker aan het werk te gaan heb je de halve tijd geen internet of laad hij de pagina niet.

Kortom, laten we hopen dat het morgen beter gaat:)! Beetje collages gemaakt voor mijn fotolijstjes en wat interieur tips opgedaan. Zodat ik morgen kan gaan bikkelen (als internet het dan wel weer goed doet, anders moet ik wat anders gaan verzinnen waar ik geen internet voor nodig heb en het thuis maken). Lucky me, internet doet het weer, loopt af en toe vast. Maar we hebben het in ieder geval weer. Ben verder gegaan aan het kantoor van British Airways. Het begon al ergens op te lijken. Heb ook nog even aan meesterproef gewerkt. Heb bij de vlekkenplan die ik het beste vond het idee verder uitgewerkt.
Woensdag, vandaag mocht ik de plattegrond van British Airways in Sketchup zetten, waarom ik het dan niet importeren. Super irritante, hoe gaan we het nu doen. Zelf tekenen of via 3DS Max. Zelf tekenen duurt te lang dus dan maar de contouren via 3DS Max in Sketchup importeren. Heerlijk de hele dag gesketchupt.
Donderdag, de puntjes op de i gezet bij British Airways feedback gevraagd en ook meteen over mijn meesterproef.

Laatste verslag waarbij ik het heb over de andere meiden. Dus even wat anders:

De tijd gaat zo snel, het is echt niet meer normaal. Zit hier alweer bijna 2 maanden. En ben ook alweer 2 weken bezig met mijn meesterproef. Ook alweer druk bezig voor het visum, want in April moet ik alweer mijn visum gaan verlengen.
• Waar ga ik heen?
• Hoelang ga ik weg?
• Wat ga ik daar doen?
• Hoeveel kost dat?
• Kan ik vrij krijgen van stage?

Ben deze week ook druk bezig geweest met het zoeken naar een eigen plekje om te wonen. Het botert niet zo tussen de andere 2 dames. En ik red me vast prima in men eentje. Al druk aan het zoeken geweest elke avond wat ik wil zien van Thailand. Snel een checklist maken en het gaat helemaal goed komen (hopelijk). Zaterdag ben ik wezen kijken naar appartementen en ik hoop er dit weekend er al eentje voor mezelf te hebben, wat niet gelukt is helaas. Eerste lonely weekend in Bangkok en zal ook niet de laatste zijn. Al super veel films gedownload voor doordeweeks, veel skype,knutselen, lezen en sporten zo komen we denk ik de weken wel door. Al mijn spullen gepakt in het weekend. Want dinsdag mag ik mijn eigen plekje betreden. Super veel zin in, maar vind het ook wel een beetje eng. Wat als ik het niet kan in mijn eentje. Moet ik dan deze droom opgeven? Deze stage vroegtijdig eindigen? Deze vragen spoken door mijn hoofd. En dat komt er nog een drama bij. Mijn huisgenootjes hebben mij gewoon op straat gezet. Toen ik maandag na stage thuis kwam was er niemand. Mijn spullen stonden in de woonkamer. De woonkamer hadden ze alweer omgebouwd naar hoe het oorspronkelijk stond. De slaapkamer deuren waren op slot. Het was al 8uur en had eigenlijk geen plek waar ik kon slapen. Meteen contactgezocht met papa en mama. Ook mail gestuurd naar leraar op school. Hoe kun je dit iemand aan doen? Papa zei misschien kun je op de bank slapen, hotel zoeken? Ik dacht nee ga niet op de bank slapen. Hotel, geen idee of ik dat nu nog kan regelen. Dus heb ik paniek en huilend een collega opgebeld. Gelukkig kon ik bij haar terecht voor 1 nachtje. Dus al mijn spullen zo ingepakt dat ik het makkelijk mee kon nemen. Wil geen een taxi mij brengen (ja, ze willen we, maar niet voor minder dan 500Baht (omgerekend zo’n 15 euro). Dat is echt te duur voor mij. Moed bij elkaar geraapt en het hele pokke einde naar de BTS gelopen met veel moeite. Koffer en de tassen waren zo zwaar. Gelukkig waren er Thaise die me wilde helpen bij de trappen en bij het instappen van de BTS. Er zijn zelf 2 Thaise met mij meegegaan naar de BRT. Ze hebben spullen gedragen en super goed geholpen. Helaas scheiden de wegen op een begeven moment en moest het dus daarna zelf doen. Lucky er was een Thaise die er bij de zelfde halte uit moest. Hij heeft geholpen met mijn koffer de trap optillen en weer de trap af. Daarna heeft hij gewacht tot mijn collega eraan kwam. Super lieve mensen hier. Was ook super fijn om even andere klets te hebben en je verhaal kwijt te kunnen aan iemand, dat luchtte echt op. Laatste drama dat ik wil posten, vanaf nu hopelijk alleen maar positieve leuke verhalen.

Heeft iemand tips om te survive aan de andere kant van de wereld in je uppie, haha;)?

Wil ook even mijn ouders bedanken voor alles wat ze hebben gedaan tot nu toe. Dat ze me steunen in deze heftige tijd. En ik weet zeker dat zij mij erdoor heen kunnen loodsen. Het zal zwaar worden (& misschien red ik het niet om hier te blijven voor nog 3,5 maand), maar ik weet dat er mensen achter mij staan, mij steunen en dat is super fijn. Doet me goed.

Thanks allemaal!! & tot snel..
Xx

  • 12 Maart 2013 - 08:14

    Melissa:

    Hoi Miranda
    Super leuk om weer je verslag te lezen. Ik lees dat jet goed gaat op stage en dat je leuke dingen aan het doen bent.
    Ik vind het super heftig dat ze je gwn op straat zetten dat is toch niet normaal.
    Ik weet zeker dat je het red. Blijf jezelf en dan kom je er wel.
    Ik zie je verslag graag weer verschijnen.

    Xxx en heel veel steun van

    Melissa

  • 12 Maart 2013 - 15:04

    Lilian:

    hee

    echt niet leuk dat je zomaar op straat stond, maar je red het hoor in je uppie dat weet ik zeker,
    zorg dat je lekker veel werk hebt en je leert vanzelf mensen kennen,
    succes en geniet ervan
    veel liefs Lilian

  • 12 Maart 2013 - 16:52

    Josette Overeem:

    Hoi Miranda,

    Mijn steun heb je en je kan het ook alleen. Ik wens je heel veel succes.

    Groetjes Josette.

  • 12 Maart 2013 - 18:27

    Mama:

    Hoi Meid

    Ik ben blij om te horen dat je nu veel dingen krijgt te doen op je stage.
    Je hebt een rot tijd achter de rug maar nu heb je je eigen stekje en zal het allemaal beter worden.
    je hebt fijne collaga,s die super goed hebben geholpen en waar je ook terecht kon om te slapen.
    Het komt allemaal goed en we slepen je er wel door heen.
    Je hebt nu een fijne plek en je kunt het nu zelf mooi maken en doen waar je zin in hebt
    Heel veel succes en maak er wat van.
    Veel liefs van mama xxxxx

  • 12 Maart 2013 - 20:19

    Wij:

    Hey Miranda,

    Hoe is het op je nieuw plekje? Want daar ben je nu toch al een klein dagje als je dit leest.
    En wat is een vlekkenplan? Dat heb ik twee keer in je verslag zien staan en ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt.
    Dus tot zover de vragen, nu even 'een hart onder de riem steken' tekst.

    Je wilde weten hoe je Thailand in je eentje gaat overleven, nou daar komt ie hoor.
    Hoe overleef ik Thailand in mijn eentje....
    Stap 1: Zoek een leuk stekje om te wonen in je eentje, check is V
    Stap 2: Zorg ervoor dat je wat te eten in huis hebt, dat is toch wel fijn als je opstaat 's-morgens vroeg.
    Stap 3: Je woont nu maar vijf minuten van je stage toch? In ieder geval kan je nu lekker wandelen, dus de volgende stap is: Maak elke dag een lekker wandelingetje en maak daarbij leuke foto's van mensen/honden en zo. In die tijd kan je lekker uitwaaien, als het waait.
    Stap 4: De tijd waarbij je niet op stage zit door de weeks, zoek een leuke film die je kan kijken. Het liefst zo grappig mogelijk, zoals Chicken run, of Donald Duck, of misschien een minder grappige film, maar wel leuk, zoals Pocahontas. Ach je kan natuurlijk ook een boek lezen of een verhaaltje schrijven in je reisgids, die je van ons gekregen hebt. Oh ja, je kan natuurlijk ook aan je foto's werken die we hebben opgestuurd.
    Stap 5: Als het weekend is dan pak je, je telefoontje of laptopje en dan kan je mooi met ons gaan skypen. En verder ga je lekker zwemmen en ga sowieso naar de Sala Daeng! En je hebt natuurlijk ook je reisgidsje met tekst, dus niet degene waar je zelf in schrijft:P. Je kan natuurlijk ook samen met collega's wat gaan doen in het weekend. Zij weten tenslotte de leuke plekken waar je als toerist niet zo snel komt.
    Stap 6: Maak je niet druk en heb veel lol, zo maak je de tijd wel vol!
    Stap 7: Begin bij stap 2:P.

    Ik hoop dat dit je in ieder geval opvrolijkt!

    Kusjes van stelletje klungels oftewel SD kaart oftewel Dennis en Sharon, voor het geval je het nog niet wist.

  • 12 Maart 2013 - 20:19

    Wij:

    We zien dat we de langste reactie tot nu toe hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6736

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Bangkok

09 April 2013 - 14 April 2013

Maleisië

Landen bezocht: