Eerste maand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Miranda

26 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

De tijd gaat super snel. Zondag is het een maand geleden dat we vertrokken zijn naar Bangkok. Heb eigenlijk nog helemaal niet het idee dat ik al zo lang van huis weg ben, maar het lijkt ook weer dat ik hier al jaren ben (zo vertrouwd & zo gewoon).

Dus ook alweer de eerste maand van stage zit er alweer op. Het is nog steeds wel wennen op stage. In Nederland had ik mijn ritme allang gevonden. Als ik nu niks kan doen of al klaar ben met wat ik moest doen, weet ik niet zo goed waarmee ik verder moet gaan. En als ik nog vaker ga vragen of ze iets voor mij hebben, worden ze echt gek. Maar goed, heb maandag super veel gevraagd aan een collegaatje, zodat ik een beetje door ga krijgen (uiteindelijk) hoe ze hier werken en wat hier de standaard maten zijn. Maten als doorloop, tussen de tafel en de muur, etc. Super veel geleerd en lekker de hele dag achter de laptop AutoCAD gedaan. Verder heb ik ook nog geholpen met plaatjes zoeken voor kantoor Lloyd’s register. Moest een plaatje zoeken van een kantoor, met de kleuren wit en blauw en er moest wat hout in zitten. Dat was lastiger dan ik dacht, maar heb toch wel een aantal voorbeeldjes kunnen vinden. Onder werktijd gebeuren de raarste dingen, ze gaan airco’s schoonmaken. Onder tussen is niemand aan het werk. En de baas vind alles prima.

Dinsdagavond nog lekker geskypt met papa, mama & Elisa. Omdat Elisa naar Oostenrijk gaat om te skiën. En dan zie je ze eten, groentes met aardappelen en vlees (dat wil ik ook!). Vond het helemaal niet erg om elke dag rijst te eten, maar sinds we pizza en friet met salade en een burger op hebben, pfff. Dat vult tenminste. Als ik gegeten heb, heb ik na een uur, misschien ander halfuur al weer honger, vet irritant. Misschien iets waar je na een maand nog steeds niet aan (kleine maaltijden) gewend bent?

Ook hebben we deze week sportief gedaan. Heb gewoon in het donker in een verlicht zwembad 40 baantjes getrokken. Voelde goed, maar was wel goed gesloopt daarna. Ik ga proberen dit vol te houden, maar dan het liefste 3x in de week. Niks geen hete sportscholen meer en diehard fitnesse. Geef mij maar een zwembad, lekker afkoelen en meer spieren tegelijk trainen zonder blessures te krijgen. En dat als het night is in Bangkok, hoe chill is dat;).

Valentijnsdag, wat leuk om mee te maken. Op straat word je al een paar dagen dood gegooid met rozen, hartjes, beertjes etc. Vandaag hadden we ook Engelse les op kantoor. Super grappig om mee te maken. Thaise collega’s die Engels proberen te praten. En natuurlijk het onderwerp was Valentijnsdag. De leukste verhalen kwamen naar buiten. Hier wordt trouwens Valentijnsdag heel anders gevierd. Als men op Valentijnsdag mensen een klein presentje geeft, wordt er van je verwacht dat je 14 maart iets terug geeft. Kwart over 8, eindelijk naar huis. Dit was een dag van bijna 12 uur werken. Gesloopt, was ik toen ik thuis kwam. Nog even wat gegeten en daarna gaan slapen, wat niet echt lukte omdat mijn telefoon bleef afgaan;).

Weekend
Vrijdagavond, wij gaan eten in Victory Monument. Nouja, dat was de planning. We hebben overigens gegeten in Sanam Pao. Daar kende Louise een All You Can Eat restaurant (2uur lang onbeperkt eten en drinken). Dat laten we ons natuurlijk geen 2x zeggen, haha. Super lekker gegeten en voor de eerste keer sinds we hier zijn, hebben we zelf gekookt.

Zaterdag, was alweer vroeg wakker. Hoezo kan ik net relaxt blijven liggen in het weekend. Om 12 uur, heb ik dan ook maar iedereen wakker gemaakt, want om half 2 moesten we in Sala Deang zijn. Wat we overigens alweer niet gehaald hebben.. Vanuit daar zijn we naar de rivier gegaan en hebben we daar een uur rondgevaren en super veel dingen gezien. Krottenwijken, mooie tempels, vissen die zowat boven water zwemmen. We zijn uit de boot gestapt bij de tempel: Wat Arun. Wat een super mooie tempel, maar wat een rot trappen. De treden waren te hoog en de trap was zo steil, dat als je je niet vast hielt je gewoon naar beneden donderde. Naar boven gaan lukt dus wel, maar naar beneden?

Nadat we allemaal weer heel beneden zijn gekomen hebben we weer de boot gepakt. We zijn toen naar de tempel: Wat Pho. Dat is een tempel met een super grote liggende Boeddha. Nadat we daar alles gezien hadden zijn we in een parkje wat gaan eten. Met de taxi naar huis, want de wijk waar al die tempels stonden is de oudste wijk van Bangkok en daarom mochten ze daar geen BTS aanleggen.
’s Avonds zijn we naar Nana gegaan, daar hebben we super lekker gegeten op straat. En hebben we gepoold in een kroeg.

Zondag, hoe laat ik het ook maak ’s avonds ik wordt standaard om rond 9 uur wakker. Vet irritant, dus op men gemak opgestaan en gaan zwemmen. Daarna nog even een wasje gedraaid, want er was nog steeds niemand wakker. Om half 2 hadden we afgesproken bij de Chatujak Weekend Market. Waar we meer dan een halfuur gewacht hebben op de rest.

Wat een markt, super druk en echt alles te koop. Je kunt er zelfs puppy’s of konijntjes kopen. ZO zielig, hoe ze met die beestje omgaan en hoe klein ze zijn als ze daar verkocht worden. Die zijn echt allemaal te vroeg bij hun moeder weggehaald. Ook wat ze die beestjes aantrekken. Konijnen hadden jurkjes aan. Honden hadden schoenen aan, zonnebril op, kleren aan en een tasje bij zich. Gewoon geen woorden voor.

Even wat gegeten tussendoor frietjes met kip en mayonaise, hihi. Daarna zijn we naar ons appartement gegaan, daar hebben we nog even gezwommen in het zwembad, filmpje gepakt en toen kwam de collega van Marieke eten brengen. Super lekker, filmpje afgekeken en nog even geskypt met papa, mama, Sharon & Dennis en Elisa. Super gezellig en het ging werkelijk waar weer helemaal nergens over.

De tempel van vorige week heette trouwens: Wat Traimit.

Nieuwe week is weer aangebroken.
Lekker alles bijgewerkt op maandag. Dinsdag een nieuwe opdracht gekregen. Concept bedenken voor AkzoNobel, dat meteen werd goedgekeurd. Is dit omdat ze aardig willen doen, of is het echt goed. Niet heel vaak krijg ik commentaar op de plaatjes die ik bij mekaar zoek, terwijl ze in Nederland zeggen dat ik daar echt aan moet gaan werken. Want moodboards maken, lukte niet heel erg goed bij mijn vorige stage. Liep vaak vast of het paste niet bij elkaar.

Yes, mijn meesterproef is goedgekeurd. Vanaf volgende week kan ik echt gaan knallen voor mijn examen (3 a 4 weken lang)! Zo blij. Ook telefoontje gehad van Rob Klaasen, om te vragen of alles goed gaat. Ik had al laten weten dat ik nog niet echt super veel te doen heb op het bedrijf, of dingen al vaker gedaan heb. Dus we gaan weer op een andere manier vragen of ze werk voor me hebben en als ze weer aankomen met hetzelfde het maken, maar ook zeggen dat je een keertje wat anders wilt doen. Andere dingen wil leren, niet alleen kleine opdrachtjes wil maar ook grote opdrachten etc.

Vrijdag, kreeg weer een opdracht. Mocht weer een plattegrond kleur geven in Photoshop. Niet weer, maar achteraf ging het super snel. Geen vragen, niet iets wat ik moest zoeken. Dus ben heel tevreden, moest zelfs nog even als finishing touch schaduw aan de plattegrond toevoegen. Dacht vandaag ga ik eens wat anders eten dan rijst. Dus heb een steak (fish) genomen met frietjes en salade. Lekker dat dat was. Na de pauze aan Ms. C. Suthisa gevraagd wat ik kon gaan doen, want Air wist het niet. Ze zou erover nadenken, maar om 4 uur had ik nog steeds niks gekregen. Dus ben maar verder gegaan met in boeken inspiratie opdoen en een beetje google. Eindelijk 6 uur.

Dit weekend hebben we een lang weekend. Maandag is het Makha Bucha Day. En vanavond gaan we weer lekker 2uur onbeperkt eten. Daarna hebben we nog even een drankje gedaan in Nana.
Zaterdag overdag hebben we niet zo veel gedaan, ’s avonds zijn we gaan fietsen door Bangkok. Super mooi en je kwam echt op plekken waar je normaal nooit zou komen. Onze begeleider kon Nederlands, wat een vent was dat. Super grappig en super enthousiast. Hij vertelde ook super veel tijdens de fietstocht. Onderweg even gestopt bij een Chinese Tempel, we waren tenslotte in ChinaTown. Tijdens de volgende stop zijn we nog even op de foto geweest met de bewakers. Fietsen door steegjes, zwaaien naar Thaise kinderen en ook nog met de boot gegaan. Iemand die de film The Hangover kent? Nou dat gebouw waar een stukje gefilmd is hebben wij gezien, LIVE..! Haha. Na de fietstocht hadden we wel een drankje verdient en zijn we naar Khao san road gegaan en daar zijn we ook nog lekker wezen stappen. Zondagmiddag hebben we onze tassen ingepakt want vanavond hebben we een sleep over bij Demi & Chantal. ’s Middags appartement verbouwd en daarna lekker aan het zwembad gelegen en daarna klaar gemaakt om bij de Mexicaan te gaan eten. Wat was dat lekker zeg. Weer thuis aangekomen ben ik even gaan skypen met familie. Aangezien we feest hadden van Opa. Lekker gekletst en daarna film gaan kijken met zen alle. Na de eerste film hadden we even pauze en toen heb ik weer geskypt met familie, want toen was de rest er ook. Filmpje numero 2 opgezet en daarna lekker slapen. Eigenlijk zouden we maandag gaan shoppen, daar hadden we alleen geen zin meer in en besloten om nog maar een dagje aan het zwembad te gaan liggen. Opgefrist en nog even filmpje kijken. Rond 6 uur zijn we bij de MacDonalds gaan eten en daarna naar huis. Ik heb nog even men spullen opgeruimd en daarna een filmpje gaan kijken voordat ik ben gaan slapen. Lekker vroeg, want deze week gaan we knallen voor mijn meesterproef!

Zo nu hebben jullie weer genoeg te lezen en te bekijken denk ik zo.

Liefs en tot snel, xx

  • 26 Februari 2013 - 10:46

    Dennis:

    Sawat die krab,

    Het is inderdaad een hele lap tekst zeg, ben wel even bezig geweest! maar het lezen was de moeite waard:P
    het was weer een leuk verslag.
    Zo te lezen heb je in ieder geval weer genoeg dingen meegemaakt. En volgens mij heb je straks aan het eind van je stage de compete videotheek bekeken;) er gaan daar heel wat filmpjes doorheen of nie.
    Veel plezier nog en succes met je meesterproef,
    leuke foto's, en zo te zien hebben ze daar ook nog luxe vakantiehuisjes aan het water;P

    Groetjes Dennis,

  • 26 Februari 2013 - 11:10

    Sharon:

    Hey,

    Kapoenhka voor je verhaal. Zo iets schreef je dank je wel toch?
    Het is een lang verhaal, maar er staan veel leuke dingen in, je vermaakt je wel geloof ik.
    Jammer dat je maandag toch niet bent wezen shoppen, had het wel leuk gevonden om daar een verhaaltje over te lezen. Maar je verhaal over de fietstocht was wel grappig. Is dat niet super lomp daar met al die auto's?
    En lekker blijven zwemmen!

    Sawatika,
    Sharon

  • 26 Februari 2013 - 15:46

    Miranda Van Rossum:

    Ach joh, valt wel mee. Gewoon door fietsen:). We hebben een aantal keer moeten oversteken, maar dan was het super veel en goed kijken en niet kwakeloos (ofsoiets) volgen. We leven nog en niemand is plat gereden, dus het viel allemaal wel mee.
    Heb wel geshopt. Geshopt voor men backpack. Maar of dat zo'n boeiend verhaal is geen idee. Als je het wil horen dan hoor ik het nog wel.

    ลาก่อน

  • 26 Februari 2013 - 18:59

    Mama:

    Wat een leuk verhaal veel mee gemaakt en super vet om te lezen
    Toch fijn dat je nu wat meer te doen hebt op stage en goed van je dat je meesterproef is
    goed gekeurd kan je zeker iets doen
    Leuke foto's vooral die aan het water dan zie je ook dat het ook anders kan zijn.
    Detrap ziet erinderdaad ook spannend uit en het beeld is super mooi.
    Met de fiets door bangkok en nog iemand die nederlands kon is natuurlijk wel handig.
    De foto met het grootte boedha was supervet om te zien.
    Heel veel succes vogende week op stage en tot het volgende verslag kijk er al naar uit.

    Groetjes Mama xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 6743

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Bangkok

09 April 2013 - 14 April 2013

Maleisië

Landen bezocht: