DRAMAAAAAAAAAAAA..! - Reisverslag uit Bang Kho Laem, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu DRAMAAAAAAAAAAAA..! - Reisverslag uit Bang Kho Laem, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu

DRAMAAAAAAAAAAAA..!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

23 Januari 2013 | Thailand, Bang Kho Laem

Zo, ik ben uiteindelijk aangekomen op stage. Wat een drama. Vanaf het hotel is het niet ver lopen naar de bushalte. Ik was veel te vroeg, omdat ik zeker wilde weten dat ik op tijd bij de bushalte zou zijn. 9 over 8 geen bus 17. Veel te laat kwam de bus toch. Beetje gegokt waar ik uit moest stappen. Echt, wat een rare tekens allemaal. Het is echt niet te snappen.

Lucky me, I found it. Rare buurt, maar wel leuk klein kantoortje. Ze hebben me uit gelegd hoe ik de volgende keer het beste kan reizen. BRT en dan de BTS. Het is een uurtje reizen, dus op zich wel goed te doen. Verder heb ik ook meteen een kleine opdracht gekregen. Ik moest in Photoshop laten zien waar welke vloer komt. Leuk moeilijk klein klusje. Goed om in te werken en beetje te zien hoe het er hier aan toe gaat. Nou ik kan je vertellen ze hebben hier geen 9 tot 5 mentaliteit. Het is nu half 2 en ik denk dat ze zo ongeveer een uurtje of 2 a 3 hebben gewerkt sinds ik hier om 9 uur binnen stapte. Sommige doen meer dan andere maar over het algemeen doen ze vrij weinig. Ze gaan hier ook op 12 uur lunchen. En dan blijven ze een uur tot anderhalf uur weg. Nog wat, voordat we beginnen met werken moeten we opschrijven hoe laat we op het kantoor waren en aan het einde van de dag moeten we opschrijven tot hoe laat we gewerkt hebben. Was al zo snel klaar met de opdracht, dat ik de volgende keer hetzelfde ga doen als de Thaise collega’s. De laatste anderhalf uur gingen zo langzaam. Morgen lekker vrij, zodat we kunnen verhuizen naar het Lumpini Place appartement. En dus vanavond even alle spullen bij Geerte en Marleen ophalen.

Dinsdag ik ben vrij van stage en we hebben afgesproken met Kevin bij ons appartement. Eindelijk ons eigen plekje. Eindelijk die koffer uit pakken. Voordat we ons appartement in mogen moeten we nog even het laatste beetje pinnen. We moeten vandaag 70.000 Baht betalen. Hebben we het niet, mogen we niet in ons appartement. Helaas het ging meteen al fout. Niemand van ons kon pinnen. Gelukkig Marieke opgegeven moment wel. Naar Kevin om te vertellen dat Louise en ik niet kunnen pinnen. Verderop zit een bank. Daar geprobeerd, niks. Ook daar lukt het niet. Misschien te weinig geld erop staan, maar ook dat is niet zo. Ik paspoort gehaald en men creditcard (mijn en onze laatste hoop). Gelukkig bij Louise is het gelukt om met haar creditcard geld af te halen. Maar helaas ook bij mij geeft dat geen resultaat. Wij weer terug naar appartement en Kevin probeert nu te regelen dat we morgen die 10.000 Baht die we te kort komen te betalen. Dat is goed. We mogen erin. Appartement verbouwt, want we hebben mar 2 slaapkamers. Spullen opgeruimd en toen kwam Kevin met het matras. Ondertussen heb ik geprobeerd om erachter te komen waarom ik niet kan pinnen. Aangezien het heel duur is om naar Nederland te bellen, heb ik aan papa gevraagd of hij het wilde doen. Helaas dit mag dus niet. Papa is niet gemachtigd. Dus nu zelf maar is bellen. Geprobeerd met Thaise nummer, want dat is goedkoper dan bellen met men Nederlandse nummer. Wat een rot verbinding hebben ze hier. Hij valt steeds weg. Na 3x proberen is het eerste beltegoed op. Ik moet het echt weten, dus maar men Nederlandse nummer gepakt. Ook bij deze geen goede verbinding. Na stuk of 5x te hebben geprobeerd, weet ik inmiddels dat mijn pinpas en creditcard het gewoon doen. Zij zegt heb je wle gekeken naar een master pinautomaat. Ja, dat heb ik. Toen wist de ING het ook niet meer. Ze zou me doorverbinden naar de alarmlijn. “piep piep piep”. Dus ook nu Nederlandse beltegoed op en ben nog geen steek verder. Heb nog maar 2283 Baht, omgerekend 57,83 euro ongeveer. Wat nu? Na een ongelofelijke stress dag, is het eindelijk 10 uur geweest en kan ik naar men bedje. Morgen mag ik mijn bedje alweer om 6 uur verlaten, aangezien ik anderhalf uur moet reizen naar Stage en ze hier in Bangkok niet echt tijdsbenul hebben.

Afijn, drama's genoeg gehad en genoeg geleerd. Hoop dat ze het opgeslost krijgen. Want het is niet echt een goed idee om steeds bij andere aan te kloppen om te vragen of ze voor je kunnen pinnen en vervolgens elke keer dat bedrag te storten. Dit is mijn reis en wil het zelf doen..!

Hopelijk is het volgende verslagje beter:)

Have fun

Liefs

  • 23 Januari 2013 - 12:14

    Anke:

    Heey Miranda,

    Zo te zien heb je al wat problemen gehad. Ik hoop voor je dat het straks wel goed gaat met het pinnen en dat ze je kunnen helpen zonder dat je er 8x voor hoeft te bellen.. Wel fijn dat je in je appartement kan intrekken! En goed van je dat je al hetzelfde werk kan doen als de Thaise collega's.

    Ik wens je veel succes op stage en hopelijk gaat het reizen nu wel goed!

    xx

  • 23 Januari 2013 - 17:00

    Mariola:

    Wat een drama ik hoop dat alles toch nog is goed gekomen.
    Fijn dat je een leuke opdracht hebt gekregen. Dat alles op z'n gemak gaat daar zul je aan moeten wennen maar dat lukt je wel. Het is ook fijn om een eigen plek te hebben en het ziet er allemaal goed uit.
    hebben de andere meiden ook goed naar hun zin.
    Leuk verslag en tot de volgende keer.

    xx mama

  • 25 Januari 2013 - 13:29

    Anonieme Aanbidder:

    hee miranda

    wat erg zeg zoveel drama in het begin van de reis al


    ik hooop in iedergeval dat alles goed komt en je een leuke peroide toegemoet gaat



    groetjes

    J.A.

  • 26 Januari 2013 - 12:24

    Melissa:

    Hoi Miran,

    Goeie dag wat een drama allemaal! Ik hoop echt dat het goed komt. Ik denk het wel.
    Ik vind het ook super leuk om te zien dat je een hele leuke opdracht had en gwn hetzelfde werk kunt doen als je thaise collega's.

    Ik zie je volgende verslag wel verschijnen.

    Houd je taai en vooral have fun.


    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6741

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Bangkok

09 April 2013 - 14 April 2013

Maleisië

Landen bezocht: