De tijd gaat snel! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

17 April 2013 | Maleisië, George Town

Alweer een maandje alleen wonend in het grote Bangkok.

Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb. Dus hier even een kleine update. Ik ben helemaal gesetteld. Heerlijke koken of eten halen bij de 7eleven als ik thuis kom van stage. Lekker avondje bankhangen, sporten of kletsen met papa en mama! En dan de weekenden. Had al mijn uitgestapjes al gepland. Dus het enige wat ik steeds moet doen is men tas pakken en vertrekken. Ben wezen shoppen, want zoals jullie al hadden gelezen had ik vrij weinig om uberhaupt te kunnen koken. Ook heb ik dingen gezien, zo ben ik naar Jim Thompson house gweest, Golden Mount, Zonsondergang#LumpiniPark!!

En dan komt het toch heel dichtbij dat visum gedeelte. Na heel veel ups and downs qua boeken en regelen waar ik heen wilde om mijn visum te verlengen, is het dan toch gelukt. Helaas geen Kuala Lumpur en Langkawi. Maar wel PENANG!! 6Dagen heerlijk in een Hotel genieten van het eiland en lekker relaxen. Heerlijk!!

Dinsdag 9 april was het dan zo ver. Mijn vliegtuig zou om 13.55 vertrekken richting het eiland Penang (Maleisië). Super vlucht gehad, wat een uitzicht en heerlijke pancakes gegeten. Aangekomen in Penang was het toch wel even schrikken. Wist welke bus ik moest pakken, maar netzoals in Bangkok rijden hier dus ook gewoon de bussen voorbij. Hoe moet ik dan bij Hotel komen, had geen kaartje niks. Uiteindelijk stopte dan toch een bus en na een uurtje op gevoel uitgestapt. Wat is mijn gevoel toch goed, was uitgestapt nog geen 5 minuten van mijn Hotel. Ingecheckt en lekker relaxen in mijn kamertje en kletsen met papa en mama.

Zoveel dingen die ik wilde doen, dus ben elke dag vroeg opgestaan welgeteld om 7uur.
Woensdag heb ik mijn eigen tourtje gemaakt in George Town. Genoten van het mooie weer en het mooie eiland! Zoveel verschillende culturen, dus super veel te zien.
Donderdag stond mijn eerste tour op de planning met een gids gingen en we een rondje om het eiland maken. Super veel gezien en geleerd over het eiland. Toen ik weer thuis was heb ik mijn George Town tourtje afgemaakt.
Vrijdag, nog een tourtje op de planning. Dit maal zijn we naar Penang Hill gegaan (Super uitzicht over het eiland) en hebben we een aantal tempel bezocht. Ook hebben we een chocolade, thee en honing proeverij gehad! Filmpje gekeken en 's avonds geskypt met papa en mama.
Zaterdag, alweer de laatste echte dag in Penang. De tijd gaat zeer snel. Ik had nog een aantal dingen op mijn lijstje staan die ik nog wilde zien. Dus ben met een gids op pad gegaan. De floating Mosque, de Teluk Bahang Dam, the Beach at Batu Ferringgi (Beautiful) & het national Park. 's Middags souvenirs geshopt en verder lekker geskletst met papa en mama en niks gedaan:).
Zondag, vandaag moeten we alweer naar huis:(. Alle spullen ingepakt, broodje gegeten bij de subway en de bus gepakt richting het vliegveld. Terug in Bangkok geloof je niet wat je ziet. Allemaal mensen met waterpistolen, zeik nat en vies in de BTS. Thuis aangekomen boodschappen gedaan en lekker naar bed, want was echt gesloopt.
Maandag, Songkran dus we zijn nog een dagje vrij! Gesport in de ochtend en daarna op naar Siam & Sala Daeng. Wilde dat Songkran gebeure wel is meemaken. Telefoon in waterdicht beschermhoesje en daar gaan we. Wat een gekke werk, wat een water verspilling. Maar o zo leuk om te bekijken vanaf boven, haha. En ook ik moest eraan geloven, de brandweer spuit had het ook op die mensen gemunt. Dus ook was even nat als de mensen die beneden liepen. Het was lekker weer, dus wat maakt het uit.
Dinsdag, lekker helemaal niks gedaan. Laatste spullen van mijn mini vakantie opgeruimd en heerlijk een filmpje gekeken.

Zo nu zijn jullie weer helemaal bij:).

Tot snel, liefss

  • 17 April 2013 - 09:14

    Monique:

    Jaaa, zo te lezen heb jij het zeker wel naar je zin! Wat gaaf allemaal! Zo maak je nog eens wat mee!

  • 13 Mei 2013 - 17:59

    Mariola:

    Leuk verslag vooral het stukje met de brandweer die je nat spuit. En je hebt een leuke vakantie gehad in maleise.

    Groetjes Mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 6742

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Bangkok

09 April 2013 - 14 April 2013

Maleisië

Landen bezocht: