Bijna weer naar Nederland:( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu Bijna weer naar Nederland:( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu

Bijna weer naar Nederland:(

Blijf op de hoogte en volg Miranda

19 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Olla,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie iets heb laten weten. SOrry, maar heb het ook zo druk:), hihi!
Dus nu even snel een kleine update van mijn weekend bezoekjes.
Vandaag is alweer mijn laatste dag op stage, morgen mag ik mama ophalen op het vliegveld en samen met haar genieten van de laatste 2 weken hier. Kan niet wachten!!

Zaterdag 18 mei: Vandaag zijn we naar Grand Palace geweest. Taxi gepakt en op naar Grand Palace. Grand Palace ligt in de oudste wijk van Bangkok. Hier vind je geen treinen en heb je dus alleen bussen, taxi’s, scootertaxi’s en tuktuks. Grand Palace is een soort van park met heel veel tempels bij elkaar. Ook vind je er het vroegere paleis van de Koning.
Al de tempels vol met tierelantijntjes. Goud, groen, blauw, spiegel alles. Super mooi om te zien. Maar het mooiste van alles van toch wel het paleis. Ze hadden daar ook nog wachters en wachters die een showtje weggaven. In uniform met geweren en het bevel zoals ook bij militaire. Grappig om te zien! Daarna hebben we een tuktuk gepakt die mij wel de hele dag rond zou rijden. Wilde eigenlijk naar de flower market, maar die bleek er niet te zijn op zaterdag. Dus op naar de Lucky Boeddha, Ma... Tempel en na nog 2 winkels te hebben gehad heeft de tuktuk chauffeur mij afgezet bij de pier. Zodat ik met de taxiboot terug kon naar huis.

Zondag 19 mei: Op de planning stond dat ik naar Safari World zou gaan. Maar omdat Mama en Elisa (toen nog) zouden komen had ik dat verschoven, zodat ik dat met hun kon gaan doen. Dus maar een dagje relaxen bij het appartement. Lekker anderhalfuur gesport en daarna uitgepufd op de bank met een filmpje. Nadat ik had gedoucht heb ik nog een filmpje opgezet. Tijdens de film hoorde ik allemaal muziek buiten. Normaal is het altijd stil, dus toch maar even een kijkje genomen. Ze hadden een lichtjes markt georganiseerd. Super mooi alles was aangekleed met kaarsjes en vlak bij het water hadden ze een kleine markt. Dit kon ik natuurlijk niet overslaan. Filmpje afgezet en op naar buiten met Spiegelreflex natuurlijk:).

Woensdag 22 mei: eindgesprek Meesterproef! Wat was ik zenuwachtig, maar wat was ik blij toen ik hoorde dat ik hem GEHAALD heb!! Mijn dag kon niet meer stuk!

Vrijdag 24 mei: Vandaag gaan wij eens heerlijk vertoeven op een eilandjes genaamd: Koh Sichang. Dit is een eiland waar nauwelijk toeristen komen. Heel de route goed uitgestippeld en toch gaat het fout, haha. Maargoed we zijn aangekomen in het het hotel en hebben daarna lekker een wandelingetje gemaakt naar de Chinese Tempel, Footprint Boeddha (daar heb ik nog even een gesprekje gehad met de Monnik en ben gelijk gezegent en een klein kadootje gehad van de Monnik) en darna naar de sunset view point. Het was super heet, maar tegen de tijd dat de zon onder zou gaan werdt het ineens bewolkt. Helaas, niks aan te doen.

Zaterdag 25 mei: Vandaag namen we weer een wandelingetje dit maal naar de Yellow Boeddha, ene niet zo'n toeristische tempel en daarna naar een super mooi strand. Alleen de weg er naar toe was een drama, haha! Was super blij toen ik was aangekomen en het er super mooi was. Hier op dit strand hebben we de rest van de dag doorgebracht, lekker bakken op het strand, heerlijk gegeten op het strand en daarna genoten van de zonsondergang.

Zondag 26 mei: Laatste dag alweer op dit super eiland. Vandaag zijn we dan ook nog even naar het vroegere paleis van de koning gelopen. Het paleis staat nu in Bangkok. Op het eiland hebben ze alles zo goed mogelijk in tact gelaten. Super mooi, super groot en heel erg interessant. Daarna was het tijd om de ferry terug te pakken naar het vaste land en vanuit daar weer terug te reizen naar bangkok. Wat was dit een LOVELY WEEKEND!!

Zaterdag 1 juni: Vandaag zou ik tour hebben. Maar door een communicatie fout van dat bedrijf had ik hem dus gemist. Maar geen zorgen morgen kunnen we de tour alsnog doen, LUCKY ME!! Dus vandaag dan maar een lazy dagje op het appartement. Huisje schoongemaakt, filmpje gekeken en net voordat de zon onder zou gaan even naar de 36ste etage gelopen via de trap, pfff! Maar het was zeker de moeite waard. Wat een uitzicht en wat een super mooie zonsondergang.

Zondag 2 juni: Vandaag toch maar de tour: Bridge On The River Kwai! Prive tour, hihi. we begonnen bij de begraafplaats, hij was super groot en super netjes en van deze hadden ze er nog 3, bizar!! Vervolgens zijn we naar een museum geweest over de brug. Afschuwelijke verhalen gelezen van Nederlanders die het overleeft hebben. Daarna even lekker uitgewaaid op de speedboat richting de brug. Wat een mooie brug en vooral het verhaal erachter, super interessant. Al snel kwam mijn gids met 2 foto's. 1 foto zoals de brug is in de film: Bridge On The River Kwai en natuurlijk een foto zoals hij echt is. Wat een verschil en wat kunnen die Amerikanen toch slecht dingen nabouwen, haha. Lekker even een wandelingetje gemaakt over de brug en toen wachten op de trein voor een ritje over de brug. En een super mooi ritje door de landschappen van Thailand. Wat een prachtige natuur! Om vervolgens tussen de bergen te eindigen in de middel of no where. Om daar vervolgens een heerlijke Thaise Lunch te krijgen! Super mooie route ook weer terug naar Bangkok gehad en ben zelfs door de organisaties van de tour thuis afgezet (wat een service), was wel een beetje gesloopt toen ik thuis was, haha. Dus super blij dat ik thuis werdt afgezet.

Vrijdag 7 juni: Op naar Ayutthaya voor een heerlijke weekendje tussen de tempels en ruïnes. Ik verbleef in een super Guesthouse. Gelijk toen ik was aangekomen heb ik een kaart gevraagd en ben op weg gegaan. Lekker wandelingetje naar de verschillende temples en ruïnes. Na al super veel gezien te hebben, dacht ik ik pak ook gelijk een ritje op de olifant. Ben er nu toch. Super leuk, maar wat een gehobbel en gebobbel. Daarna nog even naar het Boeddha hoofd die vergroeid is met de boom geweest. Zijn lijf is tot op de dag van vandaag nog steeds niet gevonden. Terug naar Guesthouse, geld gepakt om wat te gaan eten op straat en toen kwam ik de eigenaresse tegen. Ze zei dat er een party was en of ik ook een biertje wilde. Nou bier liever niet. Zei ze dan een colaatje, 1 colaatje. Nou oke prima:). Wat was het gezellig, We zaten in een apart huisje met een halve Canadees, Duitser en nog 2 Nederlanders, daarna kwamen ook nog 2 Italianen erbij. En natuurlijk de eigenaresse. Wat een geniale gekke vrouw, haha. We begonnen een beetje honger te krijgen en op daar vloog ze naar de keuken om Patay voor ons klaar te maken. Rond een uur of 12 was het afgelopen en ging iedereen naar zijn bedje.

Zaterdag 8 juni: Vandaag ben ik samen met de Canadees met de fiets op pad gegaan. Even de tempels die iets verder weg liggen bezoeken. Super gezellig en goed voor mijn Engels. Ook al had hij er niet zoveel op aan te merken, alleen dat ik zekerder moest worden. En een tip om mijn woordenschat te vergroten (ook beter voor je zelfvetrouwen). Na wat tempels te hebben gezien en een houten kont te hebben gekregen van het fietsen zijn we terug gegaan naar het Guesthouse. Dan konden we ons ook nog even opfrissen voordat de Thaise bbq begon. Samen met een Pool, halve Canadees en de andere 2 Nederlanders hebben we genoten van de goede bbq van Somsri (de eigenaresse). Toen het dreigde te gaan regen zijn we gaan verzitten en kwamen er 2 Nederlanders binnen vallen, nog geen 10 minuten later waren er nog is 2 Nederlanders die een slaapplek zochten. Kortom het was een echte Hollandse Party!!

Zondag 9 juni: laatste dag alweer en ik hoefde niet op te schieten, maar de Canadees moest ook naar Bangkok en vervolgens weer verder. Dus zijn even snel wat tempels gaan bekijken (die we niet konden vinden). Dus zijn we uiteindelijk uitgekomen op een markt, waar ze schapen hadden, waar je een ritje kon maken op een olifant of in een boot. Daarna zijn we terug gelopen naar het treinstation. In de trein ging de tijd snel en al gauw moesten we afscheid nemen en onze eigen weg vervolgen. MRT-BTS-BRT en dan nog even lopen en ik was thuis.

Vrijdag 14 juni: zijn we op et vliegtuig gestapt richting Krabi. Op het vliegveld stond het resort mij al op te wachten. Kwam de ferry boot van het resort om het laatste stukje te overbruggen naar het resort. Wat een top locatie en super mooie accomodatie. 's Middags zijn we naar Railay East gegaan, super mooi strand hebben ze daar helaas viel het weer een beetje tegen. Maar door het weer konden we wel super mooi foto's maken van de woeste zee.

Zaterdag 15 juni: voor vandaag hadden we een tour geboekt naar het James Bond eiland. Ze kwamen me op de pier ophalen, dat had mijn resort voor mij geregeld. En ze zouden me er ook afzetten na de tour. Zullen zien of dat gebeurt. Onderweg viel het er met containers tegelijk uit. Dus bij pomp maar eve op advies van de gids een poncho gekocht. Had er 1 meegenomen maar was hem vergeten in te pakken, dus die lag nog in Bangkok, handig! Op de pier aangekomen wachten een longtailboot, na een wild en nat ritje waren we aangekomen op James Bond eiland. Niemand woont er het is echt een toeristen eiland. Overal kraampjes voor souvenirs. Toen we daar alles gezien hadden gingen we een kano ritje maken op zee. Rondom het Chicken eiland (het eiland had een vorm van een kip). We gingen ook onder het eiland door. Echt als mijn neus 1 centimeter groter was geweest, lag hij nu open zo laag en soms ook super smal. Maar echt tof om te doen. Vervolgens zijn we naar een streng Moslim eiland gegaan, daar hebben we genoten van een Thaise Lunch. Overigens op dit eiland is alcohol, varken etc. verboden. Als je ze toch bij hebt, wordt je zonder pardon van het eiland af geflikkerd. Dus we waren goed gewaarschuwd haha. Daar heb ik ook nog even wat souvenirs geschopt en zijn we terug gegaan naar de pier. Daarna met de minibus naar een tempel. Super mooie tempel gebouwd in een grot met een super grote liggende goude Boeddha. Met daar achter een AMAZING grot. Al snel werden we gehaald door de chauffeur het weer was bagger en we moesten snel terug naar Krabi, voordat we dadelijk niet meer terug konden. In 1 week tijd was een rivier van misschien 4 a 5 meter breed, 2x zo breed geworden. Woonde je eerst naast die rivier woonde je er nu midden in. Onderweg hebben we ook hele stukken door water gereden. Zonder ongelukken en optijd hebben ze me netjes afgezet op de pier. Nu wachten op onze ferry.

Zondag 16 juni: Laatste dag alweer. En we zijn weer naar Railay East gegaan. De cave zoeken die ik vrijdag niet kon vinden. Eindelijk gevonden en het was echt de moeite waard. Het heette de Diamond Cave en het klopt. Je kwam er ook een super grote goude grotrots wand tegen, met glinsters erin. Indrukwekkend en ook de rest van de grot was super. Het was donker, de loopbrug was echt op zen Thais gemaakt. Maar geweldig. 16.30 terug naar resort. 17.00 naar de pier en vanuit daar met busje van resort naar vliegveld. Daar krijg je te horen dat je vliegtuig niet om 19.40 vertrekt maar om 20.40 fijn. Gelukkig was mijn laptop vol en kregen we ter compensatie gratis eten en drinken. Rond 12uur was ik thuis, finally! Zo'n lange reis hakt er echt in.

Nou zijn jullie weer helemaal up to date!
Zoals ik al had gezegd laatste dagje stage en dan mag ik samen met mama van een heerlijke vakantie genieten van het o zo mooie en vriendelijke Thailand! Regenseizoen of niet, de uitjes zijn al gepland en ssst..! Verrassing voor mama..!

Nou tot snel allemaal, over 17 dagen land mijn vliegtuig weer in het land genaamd Nederland!!

Toedels en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 1148
Totaal aantal bezoekers 6720

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Bangkok

09 April 2013 - 14 April 2013

Maleisië

Landen bezocht: