We zijn alweer een maand verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu We zijn alweer een maand verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda Rossum - WaarBenJij.nu

We zijn alweer een maand verder

Blijf op de hoogte en volg Miranda

13 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

En we zijn alweer een maandje verder. Jeetje wat gaat de tijd ontiegelijk snel!!

Nadat ik terug ben gekomen van Maleisië heb ik te kampen gehad met veel hoofdpijn en uiteindelijk bleek ik ene virus te hebben. Dus in de eerste 2 weekenden na Maleisië heb ik dan ook niet meer gedaan dan lekker geshopt of geluierd in de zon. Wat overigens ook helemaal niet verkeerd is moet ik zeggen.

1 Mei hadden we een vrije dag en ben ik samen met collega's naar een architecten beurs geweest. Super interressant en normaal gesproken zou ik aan het einde van de dag krom lopen van alle boekjes en staaltje die ik bij mekaar gsprokkeld heb. Maar nu moet ik me toch echt aan de kilo's houden. Dus maar veel foto's gemaakt. Rond 6uur hadden we het helemaal gehad, voeten waren dood en dus besloten we om lekker wat te gaan eten. Dus heb een Steak Chicken met salade op. En daarna een heerlijk toetje van aarbeien ijs met stukjes kitkat en oreo's en een kersje. Om het toch een beetje gezond te houden haha.

Zaterdag, stond Maeklong Railway Market op de planning! Eindelijk weer even wat bezichtigen. Met een busje ben ik op weg gegaan naar Maeklong. Daar aangekomen was er een markt, jawel een markt op een spoorlijn. Het was een beetje een armoedig zooitje. Overal hingen doeken om de zon weg te houden. Maar o wat was het boeierig warm!! Voor de Thaise gingen ze waarschijnlijk hoog genoeg, maar voor mij niet helaas. Was wel lachen om te zien. Bij het Meaklong station had je een super uitzicht over de rivier. Na een aantal uurtje rond te hebben gelopen en te hebben gewacht was het eindelijk zo ver. De trein kwam. Er klonk getoeter en de Thaise zorgde ervoor dat alles spulletjes aan de kant waren. Alleen de lage spulletjes bleven staan. De trein kan daar blijkbaar gewoon overheen rijden. De doeken die gespannen waren over de spoorlijn werden ingetrokken. Het past allemaal maar net. Denk dat ik nog geen meter ruimte had tussen de trein en de garagedeur had waar ik stond. Misschien was het zelfs maar een halve meter. Maar wat grappig om te zien.

Zondag, shit man wil je naar Khlong Lat Mayom Floating Market regent het pijpenstelen. En ook wilde ik gaan zwemmen, zoals ik dat elke ochtend doe. Gelukkig werd het al snel een beetje droger en ben ik gewoon naar het zwembad gegaan. Na 5 baantjes te hebben gehad moest ik toch echt men spullen veilig stellen. En daarna weer gewoon verder, want moest nog 20 baantjes. Toen ik net klaar was kwam er zo'n rukwind dat de ligbed stoelen "plons" in het water verdwenen.
's Middags werd het gelukkig droog en kon ik als nog naar Khlong Lat Mayom Floating Market. Het was een kleine markt (gewone markt met in het midden een boten marktje). Super goedkope markt ook. Horloge en Zwembril gekocht voor maar 2,50. En eindelijk na lang zoeken een bloemkool gevonden. Heerlijke!! En nog wat ze koken gewoon complete maaltijden op van die innimini bootjes.

Maandag, hadden we weer een vrije dag en heb ik lekker mijn huisje helemaal schoongemaakt en lekker aan het zwembad gelegen. 's Avonds Sister Act I & II gekeken.

En het is weer weekend.
Zaterdag, lekker helemaal niks gedaan. Heerlijk 50baantjes gezwommen, heerlijk een aantal uurtjes in de zon gelegen en lekker gefitnesst. Verder ben ik super vroeg naar bed gegaan, want...
MORGEN BRUILOFT VAN COLLEGA!

Zondag, lekker hoor om 4uur opstaan, NOT!! We hadden rond 6uur afgesproken op kantoor en zo gingen we gezamelijk naar de bruiloft. Toen we daar aankwamen hebben we foto's gemaakt en daarna kwam de eerste plechtigheid. Heel anders dan in Nederland. Aparte lokatie ook. De bruid en bruidegom moesten zich omkleden, dus wij moesten daarop wachten. En omdat wij daar geen zin in hadden zijn we naar Tempel PoPo gegaan. Super groot tempel terrein. Met een tempel die helemaal bezaait was met spiegels. Met een tuin waarbij de hel etc werd uitgebeeld. En een super maar dan ook echt super grote goude boeddha. Waar we natuurlijk allerlei groepsfoto's voor gemaakt hebben haha. Ook heb ik even gebid, door middel van een goud blaadje te plakken op een kleine boeddha en te bidden zoals de Thaise hier groeten. Ontzettend leuk. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de bruiloft. Het was nu een andere lokatie. Met live muziek en dans. Maar ook praten met het bruidspaar en de ouders en belangrijke mensen. Dus ook mijn baas moest eraan geloven, haha. Onder luid gejoel!! Aan het einde gingen we weer met het bruidspaar op de foto. Rond 3uur was ik weer thuis, wat een leuke indrukwekkende dag. Heerlijk vervroegd avond eten en Remember Me gekeken. Om half 8 ging de deur op slot, de gordijntjes gingen dicht en ik ging lekker slapen.

Trustee!!;)
xx

  • 13 Mei 2013 - 18:14

    Mama:

    Weer een leuk verslag. Je maakt echt van alles mee. Je hebt ook al verschillende weersomstandigheden mee gemaakt. Grappig dat het daar soms ook zo te keer kan gaan.
    En een bruiloft dat maakt ook niet iedereen mee. Is toch ook iets aparts.
    nog veel plezier en maak er nog iets moois van. Het is bijna om het gaat snel

    Heel veel groetjes van mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6723

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Bangkok

09 April 2013 - 14 April 2013

Maleisië

Landen bezocht: